sunnuntai 21. syyskuuta 2014

Neuleunelmia

Tänä kesänä, kun aloin hitaasti lämpeämään niihin fluormanioihin, aloin sitten tutkimaan netistä millaisia lankakauppoja oikein onkaan. Olen hirveän epävarma tilaamaan netistä lankoja, koska kuvat vääristävät usein värit, ellei kuvaaja ole lahjakas ottamaan kuvia. Lisäksi se, kun lankoja ei pääse kokeilemaan lainkaan on saanut epävarmaksi.

Useammalta eri taholta suositeltiin nettikauppaa nimeltä Neuleunelmia. Päädyinkin sivua tutkimaan ja kiinnostuin heti. Myymälän sivu itsessään on jo väritykseltään ja rakenteeltaan tehty selkeäksi ja miellytäväksi selata. Lisäksi hinnat ovat sopivat ja se herättää luottamusta, kun heti etusivulta on mahdollista katsoa millaista asiakaspalautetta muut ovat firmasta antaneet.
Ekan kerran tilasin ihan kokeilumielessä, että miten hommat sujuu. Olen äärettömän tarkka itse siitä millaista asiakaspalvelun mielestäni pitää olla. Ja jos asiakaspalvelu ei toimi, itselleni on ihan sama miten hyvä itse tuote on, sellaisessa liikkessä en vain enää asioi. Itseasiassa olen jopa sellainen, että ostan joissain tilanteissa kalliimmalla hinnalla sen tuotteen, jos asiakaspalvelu on hyvää. Ja tällä liikkeellä tuntui kaikki pelaavan.
Paketinkin kun saa käteen ja myyjä on kirjoittanut käsin viestin "kiitos tilauksesta" paketin päälle, jo tämä saa hymyilemään. Asiakaspalvelu koostuu pienistä asioista, jotka yhdessä ovat isoja. Se, että myyjä viitsii edes ne kaksi sanaa kirjoittaa käsin, eikä vain laita pakettiin valmiiksi tulostettua tarraa, antaa kuvan, että myyjä arvostaa jokaista asiakasta.
Neuleunelmien omistajan kanssa olen viestitellyt silloin tällöin ja tämäkin on toiminut niin kuin pitää. Viesteihin vastataan nopeasti ja palvelu on muutenkin nopeaa. Esimerkkinä kotimainen novita, laitoin heille kesäkuussa viestiä, jossa pyysin uutta salasanaa nettikauppaan. Vastausta ei koskaan tullut, joten eipä vissiin tarvitse heiltä sitten tilatakkaan.

Tällä kertaa tilasin Neuleunelmista Regiaa, kun oli päivän ajan tarjouksessa. Liikkeen puolelta toiminta oli jälleen esimerkillistä, postin puolelta ei niinkään. Paketin kun vihdoin sain käsiini, oli se revennyt pahasti. Jos ei tuotteita olisi pakattu niin hyvin kuin oli, olisi tuotteet voineet pahimmillaan levitä pitkin postin lattiaa eikä niistä olisi voinut varmaksi sanoa mihin lähetykseen kuuluivat. Postin kanssa on jotenkin muutenkin vaikeaa tämä toiminta, lähetyksiä seisotetaan turhaan, saapumisilmoituksia ei tule tai jos tuleekin niin tulee ne päivä sen jälkeen, kun paketin on noutanut. Asiakaspalvelustakin sen verran, että kun tästä huomauttaa heille ystävällisesti, on vastaus tyly ja syytetään joko asiakasta tai paketin lähettäjää. Töykeää.

Paketistani löytyi Sannan toimesta vieläpä ihana pieni ylläri, hän oli halunnut kiittää asiakaspalautteesta ja oli laittanut  2kappaletta Regian neon trend-vahvikelankaa mukaan sekä Teeteen uusimman sukka lehden. Pieniä tekoja jälleen, jotka kuitenkin vaikuttavat suuresti kuvaan itse myymälästä. Monella liikkeellä olisi opiksi otettavaa tästä pienestä ihanasta lankamyymälästä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti